zaterdag 28 juli 2012

Mediterende katten


Afgelopen maandag kwam ons studiegroepje van de Unity in Duality-opleiding bij mij thuis bij elkaar. Nu hebben mijn katten het over het algemeen niet zo op bezoek, en naarmate de eerste deelnemers binnenkwamen, vluchtten ze dan ook inderdaad de tuin in.
  
Grappig was dat toen we de avond startte met een meditatie, we na verloop van tijd “trippel, trippel, trippel” hoorden. En ja, hoor, nu er een meditatieve rust in de kamer hing, kwamen de katten nieuwsgierig een kijkje nemen, daarbij uitgebreid allerlei voeten en tassen besnuffelend. En toen ze uitgesnuffeld waren, gingen ze -  weliswaar een eindje verderop, in de gang - er op hun gemakje bij liggen.
                                            



Ik merk dat mijn katten die meditatieve rust heerlijk vinden. Een enkele keer laat ik de deur van mijn slaapkamer open als ik voor mijn altaartje ga mediteren. De katten komen dan vrijwel altijd aan weerszijden van mij op een stukje van de deken liggen. En ’s avonds voor het slapen gaan, haal ik ze op de overloop nog even aan. Als ik vervolgens gewoon op de grond ga zitten, is aanhalen niet eens meer nodig. Ze vleien zich tevreden neer, en zo zitten we heerlijk met ons drieën in elkaars kalme energie. Een goede graadmeter hoe het gesteld is met mijn eigen innerlijke rust.


1 opmerking:

  1. O Olga ik had het al gelezen , maar was er nog niet aan toe gekomen. Zoals je ziet werkt het als je bij anderen reageert :-)
    Katten en honden zijn veel gevoeliger voor allerlei omstandigheden hè. Leuk is dat om te merken. Als wij opmerkzamer en stil zouden zijn en dan ons brein er nog bij, met liefde mededogen etc. wat zouden we dan '(ver)lichter'worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen